План соціально-економічного розвитку Бабинської сільської ради Гощанського району Рівненської області на 2019-2021 роки
ПЛАН
СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ
БАБИНСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ
ГОЩАНСЬКОГО РАЙОНУ
РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
на 2019-2021 роки
ЗМІСТ
1. Вступ
2. Аналітична частина
Характеристика населених пунктів, що входять до складу громади.
Мережа бюджетних установ
Фінансово-бюджетна сфера
Основні проблемні питання соціально-економічного розвитку громади
SWОT-аналіз
3. Цілі та пріоритети розвитку на 2019-2021 роки
Основні цілі
Пріоритетні завдання
Перелік проектів, які передбачається реалізувати за рахунок коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на розвиток інфраструктури
4. Моніторинг і результативність
1. ВСТУП
План соціально-економічного розвитку Бабинської сільської ради Гощанського району Рівненської області на 2019-2021 роки (далі план розвитку) є найважливішим документом в процесі творення власного соціально-економічного розвитку, з використанням внутрішнього та зовнішнього потенціалів. План соціально-економічного розвитку – це документ, який містить принципи та припущення, прийняті під час реалізації процесу планування.
Законодавчою та методичною основою розроблення плану соціально-економічного розвитку є Закони України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про добровільне об'єднання територіальних громад», «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України», «Про засади державної регіональної політики», постанова Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2003 року № 621 «Про розроблення прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку та складання проекту державного бюджету».
План соціально-економічного розвитку Бабинської сільської ради
розроблений виконавчим комітетом разом з іншими структурними підрозділами сільської ради відповідно до завдань і положень таких документів:
постанови Кабінету Міністрів України від 16 березня 2016 року № 200 «Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на формування інфраструктури об’єднаних територіальних громад»;
Стратегії розвитку Рівненської області на період до 2020 року (розпорядження голови облдержадміністрації від 28.11.2014 № 612, рішення обласної ради від 18.12.2014 № 1374);
Програма відповідає стратегічним та операційним цілям, напрямкам Державної стратегії регіонального розвитку на період до 2020 року (постанова Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 № 385).
Відповідно до ст. 8 Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» від 12.08.2015 року № 978 – VII із змінами та доповненнями, шляхом об’єднання Бабинської та Рясниківської сільських рад утворено Бабинську сільську об’єднану територіальну громаду (ОТГ) з центром в с. Бабин .
До складу Бабинської ОТГ входять села: Бабин, Підліски, Рясники, Дмитрівка.
У плані розвитку передбачений моніторинг наявних власних ресурсів, стану демографічної ситуації, стану розвитку інфраструктури та економіки.
План розвитку сільської ради є результатом праці представників всіх груп сільської громади, зокрема: місцевої влади, організацій і установ сільської ради та жителів громади. У плані розвитку громади узагальнено пропозиції цілей, завдань та заходів усіх зацікавлених сторін.
2.Аналітична частина
Бабинська ОТГ утворена внаслідок об’єднання двох рад: відповідно до рішень сесій Бабинської та Рясниківської сільських рад утворилася Бабинська сільська рада Гощанського району Рівненської області (далі Бабинська сільська рада).
Адміністративний центр Бабинської сільської ради розташований за адресою: Бабин вулиця Незалежності, 1 Гощанського району Рівненської області.
Сільська рада розташована у західній частині Гощанського району.
Межує з Білокриницькою сільською радою Рівненського району Рівненської області; Горбаківською, Бугринською та Дроздівською сільськими радами Гощанського району.
Загальна площа території становить 5470,5 га.
Населення – 3601. Населених пунктів – 4.
Питома вага сільської ради в Гощанському районі за територією –
7,9%,населенням – 9,9 %.
Загальна протяжність сільської ради від населеного пункту Бабин до всіх крайніх населених пунктів становить 17 км.
Через територію сільської ради проходить автотраса державного значення Київ - Чоп.
Сільська рада має зручне географічне розташування, автошляхи дають змогу дістатися до обласного центру м. Рівне автомобільними шляхами -
18 км. На території сільської ради знаходяться водні об’єкти ( ставки ).
До складу громади входять чотири сільських населених пунктів (станом на 01.01.2019 року):
Сільські населені пункти |
Площа (га) |
Населення (осіб) |
Кількість дворів |
Бабин |
2170,3 |
2298 |
790 |
Підліски |
756,3 |
291 |
96 |
Рясники |
1695,3 |
647 |
215 |
Дмитрівка |
848,6 |
365 |
133 |
Разом: |
5470,5 |
3601 |
1234 |
Кількість жіночого населення на 7,6 % перевищує чоловіче. Економічно активне населення у віці 18-59 років складає 55 % від загальної кількості населення, населення пенсійного віку –22 %.
Характеристика населених пунктів, що входять до складу громади.
Село Бабин –центр об’єднаної територіальної громади. Розташоване в західній частині Гощанського району Рівненської області за 18 кілометрів від обласного центру м. Рівне та за 15 км від районного центру смт Гоща.
Рельєф території населеного пункту рівнинний. Знаходиться природна водойма – ставок.
Основною структурно-планувальною одиницею населеного пункту є вулиці з одно та двосторонньою забудовою. Село Бабин забудоване в основному одноповерховими будинками.
В адміністративно-громадському центрі зосереджені: сільська рада, КЗ «Бабинська «ЗОШ I-III ступенів», КЗ «Бабинський дитячий ясла – садок «Казковий світ», сільський клубний заклад, Комунальне некомерційне підприємство „Бабинський центр первинної медико-санітарної допомоги” Бабинської сільської ради, цілодобовий пункт надання медичної допомоги, аптека, відділення зв’язку, перукарня, філія ощадбанку, публічно-шкільна бібліотека, магазини, кафе-бари, автостоянка, цукровий завод, рибопереробний цех.
ТОВ «Акріс-Агро» здійснює обробіток земельних часток паїв згідно укладених договорів оренди із землевласниками.
Функціонує КЗ «Реєстраційний офіс» Бабинської сільської ради Гощанського району Рівненської області.
Через село Бабин проходить міжнародна траса Київ - Чоп.
Територією населеного пункту прокладені інженерні мережі: газопроводи, водопроводи, лінії зв’язку та електропередач.
Село телефонізоване.
Село Підліски – входить до складу Бабинської сільської ради Гощанського району Рівненської області. Розташоване за 16 км від районного центру смт. Гоща та за 6 км від центру громади.
Основною структурно-планувальною одиницею населеного пункту є вулиці з одно та двосторонньою забудовою. В селі функціонує філія
КЗ «Бабинської ЗОШ І – ІІІ ступенів», фельдшерсько-акушерський пункт, сільський клубний заклад, магазин.
ТОВ «Акріс-Агро» здійснює обробіток земельних часток паїв згідно укладених договорів оренди із землевласниками.
Село газифіковане, електрифіковане, телефонізоване, наявне центральне водопостачання.
Село Рясники – входить до складу Бабинської сільської ради Гощанського району Рівненської області. Розташоване за 6 км від с. Бабин – центру об’єднаної територіальної громади та за 15 км від районного центру смт.Гоща.
Основною структурно-планувальною одиницею населеного пункту є вулиці з одно та двосторонньою забудовою.
В селі функціонує КЗ « Рясницький навчально виховний комплекс «дошкільний навчальний заклад загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів», відділення зв’язку, сільський клубний заклад, фельдшерсько-акушерський пункт, публічно-шкільна бібліотека, магазини.
Функціонує ковбасний цех, пункт по прийому молока від населення.
Підрозділ ТОВ СГП «Ім. Воловікова» здійснює обробіток земельних часток паїв згідно укладених договорів оренди із землевласниками.
Територією населеного пункту прокладені інженерні мережі: газопроводи, водопроводи, лінії зв’язку та електропередач.
Село телефонізоване.
Село Дмитрівка- входить до складу Бабинської сільської ради Гощанського району Рівненської області. Розташоване за 7 км від с. Бабин – центру об’єднаної територіальної громади та за 17 км від районного центру – смт.Гоща.
Основною структурно-планувальною одиницею населеного пункту є вулиці з одно та двосторонньою забудовою. Село Дмитрівка забудоване в основному одноповерховими будинками.
В селі функціонує філія КЗ «Бабинської ЗОШ І – ІІІ ступенів», сільський клубний заклад, фельдшерсько-акушерський пункт, магазин, автозаправка, два пункти по прийому молока від населення.
Підрозділ ТОВ СГП ім. Воловікова здійснює обробіток земельних часток паїв згідно укладених договорів оренди із землевласниками.
Територією населеного пункту прокладені інженерні мережі: газопроводи, водопроводи, лінії зв’язку та електропередач. Село телефонізоване.
Освітні послуги надають два навчальні комунальні заклади та садочок.
Загальноосвітні заклади станом на 01.01.2019 р. відвідує 460 учнів, дошкільний заклад – 95 вихованців.
№ |
Назва навчального закладу |
Кількість |
1. |
Комунальний заклад «Бабинська загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів», |
376 |
2. |
Комунальний заклад Рясницький НВК «ДНЗ - ЗОШ І - ІІІ ступенів» |
84 |
3. |
Комунальний заклад «Бабинський дитячий ясла – садок «Казковий світ» |
95 |
Охорона здоров’я.
До складу Комунального некомерційного підприємства „Бабинський центр первинної медико-санітарної допомоги” Бабинської сільської ради Гощанського району Рівненської області входить: лікарська амбулаторія та три фельдшерсько-акушерські пункти, які обслуговують жителів чотирьох населених пунктів та фінансуються за рахунок державного та місцевого бюджетів.
Цілодобовий пункт швидкої медичної допомоги фінансується з обласного бюджету.
Культура.
В об’єднаній територіальній громаді функціонує 7 установ культури (4 – сільські клубні заклади, 3 – публічно-шкільні бібліотеки) із загальною кількістю штатних одиниць - 6,5.
Робота закладів культури спрямована на збереження і розвиток української національної культури, активізації діяльності закладів культури.
Проводяться свята, фестивалі, конкурси, інші культурно-мистецькі заходи, пов'язані з відзначенням календарних та пам'ятних дат в Україні, а також культурно-мистецькі свята.
Економіка.
Важливу роль в економічному розвитку громади відіграють приватні підприємці. На території громади зареєстровано понад 20 приватних підприємців.
Основу економічного розвитку громади становить сільське господарство. Більш ніж 68% земель громади мають сільськогосподарське призначення. Загальна площа сільськогосподарських угідь 4402,7936 га з них: рілля по громаді становить 3492,4597 га або 79 % від загальної площі, 26 сіножаті 282,68 га або 6 %, пасовища 551,8539 га або 13 %, багаторічні зелені насадження 75,80 га або 2 % та інше. Більшу частину сільського господарства громади складає рослинництво. Основними сільськогосподарськими культурами є зернові, олійні, овочеві культури, фрукти. В тваринництві переважає велика рогата худоба. Постійно зростає виробництво м’яса та молока.
На території Бабинської ОТГ працюють, як великі сільгоспвиробники (ТОВ «Акріс –Агро», Підрозділ ТОВ СГП «Ім. Воловікова», ПАФ «Вісла» та інші) так і невеликі фермерські господарства.
ФІНАНСОВО-БЮДЖЕТНА СФЕРА
Основною метою діяльності об’єднаної територіальної громади у сфері бюджетно-фінансової політики є формування достатніх ресурсів для фінансування пріоритетних напрямів соціально-економічного розвитку громади та підвищення ефективності використання бюджетних коштів.
Обсяг доходів Бабинської сільської ради Гощанського району Рівненської області на 2019 рік становить 24308,6 тис. грн., у тому числі власні доходи – 6800,0 тис. грн., освітня субвенція - 10742,6 тис. грн., медична субвенція - 2192,9 тис. грн.
Із загального фонду обсягу видатків бюджету сільської ради
16946,3 тис. грн., найбільший обсяг видатків складають видатки на утримання загальноосвітніх навчальних закладів – 13720,3 тис. грн. (56,4%), видатки на дошкільну освіту 2534,8 тис. грн. (10,4 %), видатки на утримання установ культури – 731,8 тис. грн. (3,0 %) .
Найбільшу частку в загальному обсязі видатків становлять видатки на оплату праці та нарахування на заробітну плату – 19709,1 тис. грн. (81,1 %), оплату енергоносіїв – 1590,5 тис. грн. (6,5 %), придбання продуктів харчування – 480,0 тис. грн. (2,0 %).
В цілому на захищені статті видатків спрямовано 21783,6 тис. грн. (89,6 %), на інші статті видатків – 2525,0 тис. грн. (10,4 %).
SWОT-аналіз
За своїм призначенням SWOT-аналіз є інструментом для підготовки реалістичних планів дій, у яких поруч із середньостроковими стратегічними цілями будуть визначені короткострокові оперативні цілі. Досягнення цих цілей повинно, з одного боку, усунути слабкі сторони громади з одночасним посиленням її сильних сторін, а з іншого – сприяти використанню сприятливих можливостей, які можуть виникнути завдяки дії зовнішніх сил.
Основна увага приділялась слабким сторонам, оскільки саме визначення проблем, їхніх причин та шляхів їхнього вирішення стала основою планів дій.
Сильні сторони |
Слабкі сторони |
- вдале розташування; - добре транспортне сполучення; - добрий стан довкілля. |
- брак кваліфікованої робочої сили (відтік кадрів); - складна демографічна ситуація; - недостатній рівень розвитку інфраструктури (утримання доріг, комунальні мережі); - недостатній рівень розвитку підприємництва (виробництво, надання послуг); - брак доступних внутрішніх фінансових ресурсів. |
Можливості |
Загрози |
- вдосконалення законодавчої бази, яка стосується діяльності органів місцевого самоврядування (земельного і бюджетного законодавства та ін.); - стабілізація політичної ситуації; - інтерес міжнародних компаній до Східної Європи (зокрема, України); - вдосконалення податкової системи; - зростання попиту на с/г продукцію. |
- погіршення існуючої законодавчої бази; - дестабілізація політичної ситуації; - погіршення умов кредитування; - ускладнення податкової системи; - прискорення темпів інфляції; - погіршення інвестиційного та загального іміджу України. |
На даний час існує декілька можливих сценаріїв розвитку громади:
- реалістичний – громада розвиватиметься в запланованих рамках, за умови стабільності зовнішніх факторів;
- оптимістичний – громада розвиватиметься в прискорених темпах, за умови реалізації всіх заходів в рамках реформи децентралізації влади та політичної стабільності;
- песимістичний-значне зниження темпів розвитку громади, з огляду на загострення економічної та політичної нестабільності в країні.
Основні проблемні питання розвитку громади
У сфері охорони здоров’я
- Потреба у капітальному та поточному ремонтах закладів охорони здоров’я Бабинської сільської ради Гощанського району Рівненської області.
- Низький рівень забезпеченості медичним обладнанням та медичною апаратурою, що унеможливлює раннє виявлення серцево-судинних та інших захворювань.
- Закупівля транспорту для сімейного лікаря.
У житлово-комунальному господарстві.
- Зношеність дорожнього покриття вулиць населених пунктів громади.
- Відсутність асфальтного покриття на вулицях населених пунктів ОТГ.
- Недостатній розвиток житлово-комунального господарства.
Екологічна ситуація.
- Наявність стихійних сміттєзвалищ та проблема вивезення твердих побутових відходів ( роздільне збирання).
- Відсутність санвузлів для суспільства.
У сфері освіти.
- Потреба в проведенні капітальних та поточних ремонтів загальноосвітніх та дошкільного навчальних закладів.
- Необхідність покращення матеріально-технічної бази навчальних закладів.
- Забезпеченість навчально-виховного процесу засобами інформаційно-комунікаційних технологій та підручниками.
- Незабезпеченість закладів освіти сучасними спортивними та ігровими майданчиками.
У сфері культури.
- Потреба в покращенні матеріально-технічної бази, проведенні капітальних та поточних ремонтів сільських клубних закладів, зокрема проведення капітального ремонту даху та фасаду.
- Забезпечення теплом клубних закладів.
У сфері інвестиційної діяльності.
Залучення інвесторів для відкриття нових робочих місць та наповнення бюджету громади.
3. ЦІЛІ ТА ПРІОРИТЕТИ РОЗВИТКУ ГРОМАДИ НА 2019-2021 РОКИ
З метою забезпечення сталого розвитку об’єднаної територіальної громади, на основі аналізу результатів розвитку за попередній період, нагальних потреб територіальної громади та можливостей бюджету громади визначено цілі, пріоритети і завдання Бабинської ОТГ .
Основні цілі:
- Створення умов для розвитку економіки територіальної громади.
- Розвиток технічної інфраструктури.
- Підвищення рівня задоволення соціальних потреб мешканців громади.
- Забезпечення культурного та духовного розвитку мешканців громади.
Дані цілі узагальнюють всі першочергові потреби розвитку громади та є орієнтирами розвитку не лише на короткостроковий період, а й на довгострокову перспективу. Досягнення намічених цілей дозволить створити умови для економічного та соціального розвитку громади в цілому та всіх її складових.
Пріоритетні завдання:
- Капітальні та поточні ремонти доріг комунальної власності на території громади.
- Забезпечення освітленням вулиць населених пунктів громади.
- Виготовлення проектно-кошторисних документацій об’єктів.
- Проведення капітальних, поточних ремонтів та реконструкції закладів освіти, культури, охорони здоров’я та прилеглих до них територій.
- Організація вивезення твердих побутових відходів, ліквідація стихійних сміттєзвалищ.
- Придбання комунальної спеціалізованої техніки.
- Створення та розвиток Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП).
Пріоритетними є напрями розвитку громади, спрямовані на підвищення якості життя її жителів.
4.МОНІТОРИНГ І РЕЗУЛЬТАТИВНІСТЬ
Основною метою моніторингу є забезпечення реалізації та постійної підтримки актуальності Плану соціально-економічного розвитку Бабинської ОТГ.
У ході моніторингу виконання Плану вирішуються наступні завдання:
- Стимулювати реалізацію Плану в цілому та в окремих цілях і завданнях.
- Оцінити ступінь досягнення бачення, стратегічних та операційних цілей Плану, надати інформацію для прийняття рішень про розподіл ресурсів на досягнення цілей чи про їх коригування.
- Оцінити ступінь реалізації цілей, надати інформацію для уточнення і коригування цілей.
Пропозиції з коригування та оновлення Плану за стратегічними та оперативними цілями можуть вноситись:
- Членами Виконавчого комітету Бабинської сільської ради Гощанського району Рівненської області.
- Депутатами сільської ради.
- Зацікавленими організаціями, установами, громадськими організаціями та жителями громади.
Пропозиції щодо коригування основного тексту Плану соціально-економічного розвитку розглядаються і обговорюються на чергових засіданнях Виконавчого комітету Бабинської сільської ради або виносяться на розгляд сесії сільської ради.
Очікуваний результат:
1.Створення комфортного середовища для перебування дітей у дитячому закладі та впровадження енергоефективних заходів, спрямованих на скорочення споживання енергоносіїв.
2. Покращення якості дорожнього покриття та забезпечення безпеки дорожнього руху для 3601 жителя населених пунктів громади.
3. Зменшення кількості дорожньо-транспортних пригод.
4. Зменшення соціальної напруги, криміногенної ситуації, хуліганських проявів та інших правопорушень.
5. Покращення благоустрою села.