Алгоритм дій роботодавця щодо електронного лікарняного працівника

Дата: 19.08.2021 09:04
Кількість переглядів: 298

 

 

Алгоритм дій роботодавця щодо електронного лікарняного працівника

Як діяти роботодавцю, якщо працівник захворів і повідомив про те, що йому видано електронний листок непрацездатності.

Насамперед наголосили: як свідчить практика, бажано усім своїм працівникам повідомити ПРАВИЛЬНУ НАЗВУ та КОД ЄДРПОУ підприємства (установи). Якщо лікар невірно внесе дані про підприємство, то листок непрацездатності не буде відображений в кабінеті страхувальника на сайті Пенсійного Фонду. Тобто, лікарняний ви просто не знайдете. Тому інформація про місце роботи є КРИТИЧНО важливою при оформленні е-лікарняних.

Отже, кроків в алгоритмі для роботодавців сім.

КРОК 1. Для організації роботи роботодавцю слід визначити порядок та коло осіб, які будуть відповідати за роботу з е-лікарняними. Отримання е-лікарняного не впливає на процедуру призначення, розрахунку та виплати матеріального забезпечення від ФССУ, але має бути визначена особі, яка буде відслідковувати наявність е-лікарняних в особистому кабінеті на сайті Пенсійного фонду.

КРОК 2. Перевірити наявність е-лікарняного в кабінеті Пенсійного Фонду. Для роботодавців він має бути доступний відразу після відкриття. І ця інформація дасть можливість роботодавцю вірно відобразити інформацію в табелі обліку робочого часу.

Слід зауважити, що статус у нього відразу буде "закритий", але до закінчення терміну лікування лікар може змінити дати перебування на лікарняному. Саме тому, всі дії по призначенню та нарахуванню допомоги по тимчасовій непрацездатності слід роботи після закінчення терміну лікування, вказаному у листку непрацездатності.

КРОК 3. Е-лікарняний за рішенням роботодавця або друкується, або залишається в електронній формі в кадровій службі. Працівнику не потрібно роздруковувати е-лікарняний та надавати роботодавцю будь-яких паперових підтверджень про тимчасову непрацездатність.

КРОК 4. Кадри або інша відповідальна особа визначає страховий стаж, для встановлення розміру допомоги. Як і в разі паперового лікарняного листка, розмір допомоги по тимчасовій втраті працездатності складе від 50% до 100% середнього доходу застрахованої особи залежно від тривалості стажу, а розмір допомоги по вагітності та пологах - 100% середнього доходу.

КРОК 5. Далі інформація потрапляє до комісії (уповноваженого) із соціального страхування, яка призначає допомогу та оформлює своє рішення протоколом встановленої форми. Згідно законодавства термін призначення допомоги не може перевищувати 10 днів з моменту закриття лікарняного. Комісії не слід забувати про позначки про порушення режиму та стан алкогольного сп'яніння, які присутні як в електронній формі лікарняного, так і в паперовій.

КРОК 6. Бухгалтерія здійснює розрахунок матеріального забезпечення на підставі лікарняного та рішення комісії із соціального страхування, формує заяву-розрахунок та не пізніше, як 5 робочих днів з дати прийняття рішення комісії, надсилає її до робочого органу Фонду.

 

 

У Е-лікарняного відсутня серія, лише присвоюється унікальний номер. Тому заяви-розрахунки слід подавати окремо від звичайних паперових листків непрацездатності.

Якщо пацієнту було відкрито лікарняний на бланку, то його продовження аж до закриття має здійснюватися виключно у паперовому виді навіть у разі переходу лікарні на електронний формат.

КРОК 7. Власне, це не наступний крок, а особливості, на які у ФСС звертають увагу. Так, при оформленні заяви-розрахунку слід уважно перевірити причини непрацездатності, які відрізняються від паперових лікарняних. Так, в е-лікарняних:

"1 - Тимчасова непрацездатність внаслідок захворювання або травми, що не пов'язані з нещасним випадком на виробництві";

"2 - Вагітність і пологи";

"3 - Необхідність догляду за хворою дитиною";

"4 - Необхідність догляду за хворим членом сім'ї";

"5 - Необхідність догляду за дитиною віком до трьох років або дитиною з інвалідністю віком до 18 років у разі хвороби матері або іншої особи, яка доглядає за такою дитиною";

"6 - Карантин, встановлений відповідно до законодавства";

"7 - Протезування з поміщенням у стаціонар протезно-ортопедичного підприємства";

"8 - Перебування у відділенні санаторно-курортного закладу";

"9 - Тимчасове переведення застрахованої особи відповідно до медичного висновку на легшу, нижчеоплачувану роботу" (може бути із позначкою про зв'язок випадку тимчасової непрацездатності з професійною діяльністю пацієнта);

"10 - Перебування в самоізоляції, обсервації під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-СoV-2".

У разі наявності в медичному висновку відмітки про зв'язок випадку тимчасової непрацездатності з професійною діяльністю пацієнта причина непрацездатності "Тимчасова непрацездатність внаслідок захворювання або травми, що не пов'язані з нещасним випадком на виробництві" після завершення розслідування може бути змінена Фондом соціального страхування України на підставі актів розслідування нещасного випадку або професійного захворювання на причини:

"11 - Тимчасова непрацездатність внаслідок професійного захворювання";

"12 - Тимчасова непрацездатність внаслідок нещасного випадку на виробництві".


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь